Întrebări frecvente

Răspunsuri la cele mai
întâlnite întrebări

Contractare

Vreau să închei un contract de furnizare gaze naturale.

A. Cum procedez?

Îți punem la dispoziție următoarele metode de contractare:

  • Dacă ești client casnic poți încheia online contractul tău de gaze naturale  aici.
  • Dacă ești client non-casnic poți încheia online contractul tău de gaze naturale  aici.
  • Fizic la unul din  punctele noastre de lucru.

B. Care sunt documentele necesare?

Pentru a încheia un contract de furnizare gaze naturale trebuie să pregătești următoarele documente:

  • Copia actului de identitate
  • Declarația pe propria răspundere din care să rezulte în ce calitate folosești imobilul pentru care faci contractul sau actul de proprietate al acestuia. Dacă alegi să inchei online contractul tău de gaze naturale, noi îți vom genera automat declarația pe propria răspundere în baza informațiilor primite de la tine. Poți găsi modelul de declarație și  aici.

  • În cazul în care nu vei fi tu titularul de contract, vei avea nevoie de împuternicire notarială prin care vei fi delegat să acționezi în numele persoanei pentru care vrei să închei un contract de gaze naturale, însoțită de copia actului tău de identitate.

  • Poza contorului de gaz efectuată la momentul solicitării, în care să se vadă seria și indexul
  • Codul locului de consum, pe care îl găsești pe factura ta de gaze naturale (codul locului de consum – CLC - este un cod unic alocat pentru fiecare adresă la care ai un contract de furnizare gaze naturale)


Vreau să fac o transcriere (eu sunt noul proprietar/ vreau contract pe numele meu). Cum trebuie să procedez?

Dacă ai moștenit/ ai cumpărat un imobil nou sau ai alte motive pentru care ai nevoie să schimbi titularul contractului de furnizare gaze naturale, trebuie să știi ca vei încheia un contract nou.

Încheie online contractul tău de gaze naturale, rapid și în doar câțiva pași simpli:

  • Dacă ești client casnic poți încheia online contractul tău de gaze naturale  aici.
  • Dacă ești client non-casnic poți încheia online contractul tău de gaze naturale  aici.

Poți încheia contractul tău de gaze naturale și fizic:

  • la unul din punctele noastre de lucru alocat zonei tale sau la sediul central pe strada Constantin Daniel nr 11, Clădirea The Landmark, Corp C, parter, sector 1, București.

Indiferent de modalitatea pe care o alegi pentru a încheia contractul tău de furnizare gaze naturale, te sfătuim să pregătești următoarele documente:

  • Copia actului de identitate
  • Declarația pe propria răspundere din care să rezulte în ce calitate folosești imobilul pentru care faci contractul sau actul de proprietate al acestuia. Dacă alegi să închei online contractul tău de gaze naturale, noi îți vom genera automat declarația pe propria răspundere în baza informațiilor primite de la tine. Poți găsi modelul de declarație și  aici.

  • În cazul în care nu vei fi tu titularul de contract, vei avea nevoie de împuternicire notarială prin care vei fi delegat să acționezi în numele persoanei pentru care vrei să închei un contract de gaze naturale, însoțită de copia actului tău de identitate.

  • Poza contorului de gaz efectuată la momentul solicitării, în care să se vadă seria și indexul
  • Codul locului de consum, pe care îl găsești pe factura ta de gaze naturale (codul locului de consum – CLC - este un cod unic alocat pentru fiecare adresă la care ai un contract de furnizare gaze naturale)


Cont Online

Ce beneficii am dacă îmi creez un cont online?

Dacă îți creezi un cont online, ai acces rapid la facturile tale, istoricul de consum și sold.


Cum mă pot înregistra?

Îți explicăm mai jos pas cu pas cum trebuie să te înregistrezi în mai puțin de câteva minute:

  1. Apasă pe butonul de înregistrare

  2. Introdu adresa de e-mail

  3. Apasă pe butonul de “trimite cod de verificare”

  4. Introdu codul de verificare primit pe adresa ta de e-mail și apasă pe butonul “validează codul de verificare primit pe mail”

  5. Setează parola ta

  6. Confirmă parola

  7. Scrie numele de utilizator pe care dorești să îl ai (acesta poate fi numele și prenumele tău/poreclă)

  8. Completează numele și prenumele tău

  9. Acceptă termenii și condițiile/acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal

  10. Apasă butonul “creează-ți cont”

  11. Asociază un loc de consum pentru contul tău din meniul “Locuri de consum”, apasă butonul de “loc consum” și introdu CNP sau CUI (fără RO) și codul locului de consum ( pe care îl găsești pe factura ta de gaze naturale).

Adăugarea locului/locurilor tale de consum, te ajută să obții informații legate de facturile ta, sold și istoricul indexului tău.


Index

Cum și când pot transmite indexul?

Indexul autocitit poate fi transmis doar în perioada activă menționată pe factură, de regulă ultimele 5 zile ale fiecărei luni. Vei avea nevoie de codul de autocitire și indexul înregistrat de contorul tău.

*Codul unic de autocitire începe cu cifra 8, este format din 8 cifre și îl poți regăsi în chenarul din partea stângă a facturii.

*Perioada de transmitere a indexului este indicată pe factură (penultimele 6 zile ale lunii).

*indexul înregistrat de contor, se va transmite doar până la separatorul de numere întregi ( până la cifrele roșii sau semnul virgulă “,”)

Pentru a ne transmite indexul autocitit, îți punem la dispoziție mai multe modalități, în funcție de preferințele tale:

  • Online  aici

  • Prin apel gratuit la 0800.800.132 – număr dedicat exlusiv transmiterii indexului autocitit

  • La numărul de telefon din Call Center 021.231.10.21, apăsând tasta 2.

Atenție! Te rugăm să te încadrezi în perioada de transmitere a indexului indicată pe factură, folosind codul unic de autocitire, urmat de introducerea indexului înregistrat de contor.


Ce fac dacă am transmis indexul greșit?

Poți modifica indexul greșit până la finalul perioadei active de transmitere (penultimele 6 zile ale lunii) pe care o găsești menționată pe factura ta, reluând pașii de transmitere a indexului, iar noi vom lua în considerare doar ultimul index transmis de tine.


Ce fac dacă am transmis indexul greșit și nu mai sunt în perioada activă de transmitere?

În cazul în care ai trimis indexul incorect și nu mai ești în perioada activă de transmitere pentru a-l putea corecta, există două posibilități:

  • Dacă indexul actual este mai mic decât indexul precedent citit/autocitit, acesta nu va fi luat în considerare.

  • Dacă ai transmis un index mai mare decât cel real, iar până la prima citire de către reprezentanții companiei de distribuție acel index nu a fost atins (nu ai atins consumul transmis), vei fi refacturat conform consumului real (facturile cu consum eronat vor fi stornate).


Factura

Cum citesc factura?

Pe factura ta de gaze naturale poți regăsi mai multe rubrici care conțin detalii despre semnificația costurilor tale, cantitatea de energie consumată, perioada de consum și alte detalii relevante.

Știm cât este de importat pentru tine să înțelegi factura de gaze naturale și de aceea am pregătit un ghid în care îți explicam detaliat fiecare rubrică a acesteia.

Află mai multe informații despre factura ta consultând aici ghidul nostru cu explicații detaliate pentru factura de gaze naturale.


Cum este facturat consumul meu?

Pe factura de consum, în secțiunea „Tip citire” puteți identifica modul de determinare a consumului facturat: „citire de către operator” reprezintă citirea directă de către reprezentanții companiei de distribuție, “autocitire" care reprezintă indexul transmis de către tine(autocitire) sau „estimare” (în lipsa unui index citit de către operatorul companiei de distribuție sau în lipsa unui index autocitit). Estimarea consumului de gaze naturale se face poate face în baza graficului de consum transmis de tine, fie în baza istoricului de consum înregistrat la fiecare loc de consum dacă nu ai transmis un grafic de consum, sau în lipsa amândurora, se va utiliza consumul mediu pentru categoria de consum la care este încadrat locul de consum la data estimării.

Mai multe detalii despre cum este facturat consumul tău, găsești aici.


De ce apare sold restant pe factură, deși am plătit integral?

În situația în care nu achiți totalul de plată al facturii până la data scadentă, această sumă este raportată ca sold restant pe următoarea factură.

Dacă ai achitat factura după data scadentă și la momentul emiterii următoarei facturi acest sold a fost raportat ca sold restant, nu îți face griji. Acesta nu va mai apărea pe factura următoare.

Te încurajăm să achiți întotdeauna facturile până la data scadentă și să eviți astfel de situații.


Ce pot să fac pentru evitarea facturilor mari la regularizare?

Dacă vrei să eviți facturile mari la regularizare, îți recomandăm să ne trimiți lunar indexul autocitit pentru a fi facturat conform consumului tău exact.

Ne poți transmite indexul autocitit:

  • Online  aici

  • La numărul de telefon cu apel gratuit 0800.800.132

  • prin intermediul robotului telefonic, la numărul de telefon din Call Center 021.231.10.21, apăsând tasta 2.

Atenție! Te rugăm să te încadrezi în perioada de transmitere a indexului indicată pe factură, folosind codul unic de autocitire, urmat de introducerea indexului înregistrat de contor (indexul înregistrat de contor, se va transmite doar până la separatorul de numere întregi, adică până la cifrele roșii sau semnul virgulă “,”).

În lunile în care reprezentanții companiei de distribuție efectuează citiri, indexul citit de către aceștia are prioritate!


Nu am primit factura, cum pot obține o copie?

Dacă ai nevoie de copia unei facturi, o poți descărca din contul tău de client sau te rugăm să iei legătura cu noi prin intermediul formularul de contact


Ce înseamnă regularizarea consumului?

Regularizarea consumului reprezintă consumul real efectuat între două citiri ale reprezentanților companiei de distribuție și de aici rezultă factura de regularizare. Factura de regularizare este emisă în urma citirii contorului de către distribuitorul tău de gaze naturale, citire care se efectuează cel putin o dată la 3 luni (pot exista și situatii cand citirile se fac lunar sau la două luni). Aceasta va conține consumul înregistrat dintre indexul vechi citit și indexul nou citit de către distribuitor, dacă în perioada de regularizare (cel puțin 3 luni) au fost făcute estimări, autocitiri sau plăți în baza graficului de consum trimis de tine. În factura de regularizare se vor recalula și se va factura consumul înregistrat în perioada celor cel puțin 3 luni.

Este important să știi că dacă tu trimiți indexul autocitit lunar citit corect, vei evita sumele mari de plată din factura de regularizare.

În lunile în care nu se efectuează citiri îți poți transmite indexul autocitit sau în lipsa acestuia consumul va fi estimat. Estimarea consumului de gaze naturale se face poate face:

  • în baza graficului de consum transmis de tine

  • în baza istoricului de consum înregistrat la fiecare loc de consum dacă nu ai transmis un grafic de consum

  • sau în lipsa amândurora, se va utiliza consumul mediu pentru categoria de consum la care este încadrat locul de consum la data estimării. Vezi aici mai multe detalii.


De ce consum metri cubi și plătesc kwh?

Contorul tău înregistrează consumul tău în metri cubi, însă conform legislației în vigoare facturarea se face în kWh (kilowatt-oră), care reprezintă o unitate de energie.

Transformarea volumelor de gaze naturale în unități de energie se face aplicând formula:

E = V(B) x PCS

Pentru mai multe detalii, click aici.


Cum pot afla suma pe care o am de plată?

Apelează numărul de telefon 021.231.10.21, apasă tasta 1, introdu codul de client (pe care îl găsești pe factura ta de gaze naturale) și află rapid suma pe care o ai de plată.


Cum și unde pot plăti factura Premier Energy?

Îți punem la dispoziție mai multe modalități de plată pentru ca ție să îți fie cât mai ușor să achiți factura ta de gaze naturale:

  • Online  aici, doar în baza codului de autocitire
  • Prin intermediul aplicațiilor de mobil ale partenerilor noștri:

    • PAYPOINT
    • UN-DOI CENTRU DE PLĂȚI
    • PAGO
  • Prin transfer bancar în unul dintre conturile dintre următoarele conturi:

    • Banca Transilvania în contul RO67 BTRL RONC RT06 6817 8101
    • BANCA ROMÂNEASCĂ în contul RO11 BRMA 0999 1000 9123 0921
    • ALPHA BANK în contul RO79 BUCU 1111 2159 5510 3RON
    • UNICREDIT BANK în contul RO46 BACX 0000 0018 7697 5000
    • VISTA BANK în contul RO54 EGNA 1010 0000 0088 9679
    • Banca Cooperatistă în contul RO22 CRCO X410 0410 0012 5421
    • Trezoreria Municipiului București în contul RO79 TREZ 7005 069X XX00 3399 (pentru Instituțiile Publice)

Atenție! Pentru toate plățile efectuate prin transfer bancar, te rugăm să menționezi codul de client și numărul facturii. Lipsa acestor elemente poate duce la întârzierea sau imposibilitatea procesării corecte a plății, precum și la suspendarea serviciilor.

  • Online  aici, doar în baza codului de autocitire
  • Poți plăti și numerar la:

    • Magazinele partenere Paypoint, scanând codul de bare de pe factură
    • Magazinele partenere UN-DOI CENTRU DE PLĂȚI
    • Echipamentele stațiilor de plată SELFPAY – scanând codul de bare de pe factură
    • Magazinele INMEDIO și benzinăriile partenere WESTACO EXPRESS – scanând codul de bare de pe factură
    • Oricare dintre casieriile Băncii Centrale Cooperatiste CreditCoop S.A.
  • Activând plata automată prin Direct Debit. Vezi mai multe detalii  aici.

Informații generale

Am nevoie de informații suplimentare. Cum pot lua legătură cu voi?

Dacă ai nevoie de informații suplimentare, poți lua legătura cu noi:

  • Prin  intermediul formularului de contact
  • la numărul de telefon 021.231.10.21, (apel taxabil, conform tarifelor stabilite de operatorii naționali de telefonie), apăsând:

    • Tasta 1 - Pentru a afla informații despre solduri și facturi (pe baza codului de client)
    • Tasta 2 – Pentru a transmite indexul autocitit
    • Tasta 3 - Pentru modalități de plata
    • Tasta 4 - Pentru Suport Portal Clienți Online
    • Tasta 5 - Pentru Tarife și Oferte sau pentru Contractare în contextul liberalizării pieței de la 1 iulie 2020
    • Tasta 6 - Pentru Deconectare – Reconectare
    • Tasta 7 - Pentru Racordarea la sistemul de distribuție
    • Tasta 0 - Pentru a fi transferat la un operator. Pentru informații și detalii suplimentare, colegii noștri îți stau la dispoziție de luni până vineri, în intervalul orar 09:00 – 17:30.
  • Vizitează-ne la sediul central sau la punctul de lucru alocat zonei tale.

Care este termenul de plată al facturii de gaz?

Termenul de plată al facturii de gaz este de 30 de zile de la data emiterii acesteia.


Dacă plata mea nu a fost procesată, unde pot trimite dovada plății?

Te rugam să ne trimiți o poză cu dovada plății și ă ne explici motivul pentru care trimiți dovada plății, prin intermediul formularului de contact


Ce înseamnă cod client, cont contract și CLC?

Cod client - începe cu cifra 1, conține 10 cifre și este un cod unic de identificare alocat fiecărui client. Cu ajutorul acestuia te putem identifica în sistemul nostru.

Cod contract - începe cu cifra 2, conține 10 cifre și reprezintă un cod unic de identificare pentru fiecare contract de furnizare în situația în care deții mai multe locuri de consum.

Cod loc consum (CLC) - este un cod unic alocat pentru fiecare adresă la care ai un contract de furnizare gaze naturale.


Cum actualizez datele personale?

Dacă ți-ai schimbat adresa de corespondență, numărul de telefon, adresa de e-mail sau alte date relevante, te rugăm să urmezi pașii de aici, iar noi îți vom actualiza datele personale în maxim 48 de ore.