Drepturi și Obligații

Dăm energie casei tale, ca tu să pui lumea în mișcare.

Dacă ești client de gaze naturale, este bine să știi că ai următoarele drepturi:

  • Poți să îți alegi furnizorul;
  • Ai posibilitatea de a încheia unul sau mai multe contracte de furnizare gaze naturale cu furnizorul ales de tine;
  • Îți poți schimba tipul de contract dacă ai fost preluat în furnizarea de ultimă instanță și vrei să treci la furnizarea gazelor în regim concurențial;
  • Poți solicita în mod gratuit o copie a contractului de furnizare a gazelor naturale înainte de încheierea sau confirmarea încheierii acestuia;
  • La încheierea contractului de furnizare gaze naturale, trebuie să îți punem la dispoziție datele de contact ale punctului unic de contact și ale punctului de lucru cel mai apropiat de locul tău de consum.

Detalii privind drepturile și obligațiile clientului de gaze naturale, găsești în Ord.29/2016.

Dacă ești client de gaze naturale, ai următoarele obligații:

  • Să ne notifici de orice schimbare a datelor tale de identificare prevăzute în contractul de furnizare a gazelor naturale, în termen de 30 de zile de la modificare;
  • Achită integral factura scadentă, care reprezintă suma de plată pentru consumul de gaze naturale, în termenul și în condițiile prevăzute în contractul tău de furnizare a gazelor naturale;
  • Achită integral factura scadentă care reprezintă suma de plată pentru consumului de gaze naturale furnizare în regim de ultima instanță;
  • Daca ai întârzieri la plata facturii va fi necesar să achiți dobânzile penalizatoare solicitate, dupa caz, în termenii și condițiile din contractul tău de furnizare;
  • Să achiți tariful pentru activitatea de reluare a alimentării la locul de consum, în cazul în care ai fost deconectat;
  • Să permiți accesul reprezentantului distribuitorului pentru: întreruperea/limitarea/reluarea alimentării cu gaze naturale la locul de consum, montarea, demontarea, sigiliarea, întreținerea, verificarea, înlocuirea sau citirea indexului înregistrat de contor, precum și întreținerea, verificarea sau remedierea defecțiunilor care pot apărea la instalații, atunci când acestea se află pe proprietatea ta.

Detaliile privind drepturile și obligațiile clientului de gaze naturale, le poți găsi și în Ord.29/2016.