Drepturi și Obligații

Dăm energie casei tale, ca tu să pui lumea în mișcare.

Clientul vulnerabil

Dacă faci parte din categoria clienților vulnerabili care au venituri reduse poți beneficia de următoarele

  • ajutoare financiare pentru încălzirea locuinței cu gaze naturale. Acestea se acordă conform legii 226/2021, unde găsești explicații detaliate.
  • facturarea consumului lunar doar în baza indexului autocitit sau indexului citit de către operator (regularizare), pe perioada stabilită de reglementările în vigoare și atât timp cât se acordă ajutoare financiare pentru încălzirea locuinței.
  • eșalonare la plata facturii, la cererea ta, pe o perioadă de minimum 3 luni sau stabilită de comun acord cu noi.

Un client poate aparține categoriei de clienți vulnerabili din motive de venituri reduse, de vârstă sau sănătate și beneficiază de măsuri de protecție socială.

Conform legislației în vigoare, dacă ești client casnic de gaze naturale, poți fi încadrat în categoria clienților vulnerabili daca îndeplinești cel puțin una dintre condițiile de mai jos:

  • Ai venituri reduse – se acordă în funcție de venitul mediu net lunar pe membru de familie/persoană singură, iar compensarea este procentuală în funcție de venit
  • La locul de consum locuiește o persoană care din motive de vârstă și/sau sănătate are nevoie de ajutor în plata facturilor.

În situația în care îndeplinești ambele condiții de mai sus, vei beneficia de ambele măsuri de sprijin.

Criteriile de încadrare în categoria clienților vulnerabili din motive de venituri reduse, de sănătate/vârstă și modul de aplicare al acestora sunt stabilite de instituțiile statului din domeniul protecției sociale.

Dacă faci parte din categoria clienților vulnerabili din motive de sănătate/vârstă poți beneficia gratuit de următoarele

  • la solicitarea ta, te vom factura doar pe baza indexului citit de către distribuitor (operator) sau prin autocitirea indexului transmis de tine;
  • la cererea ta, transmiterea condițiilor comerciale de furnizare a gazelor naturale, a facturilor, a notificărilor, a plângerilor sau a oricăror materiale de informare se poate face și în format electronic;
  • dacă ești titularul locului de consum, poți împuternici în scris o alta persoană să autocitească indexul, să primească factura sau notificările și numai, în locul tău;
  • eșalonarea la plată a facturii, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau stabilită de comun acord cu noi.

Mai multe detalii privind categoria de clienți vulnerabili, găsești în Ord.29/2016